Algemene Voorwaarden – The Memory Booth
1. Algemeen
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle verhuur van Photobooths, lichtletters en aanverwante producten zoals props en gastenboeken door The Memory Booth, gevestigd in Haarlem. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 96067594. Door het plaatsen van een reservering verklaart de huurder zich akkoord met deze voorwaarden.
2. Annulering
Tot 30 dagen voor de reserveringsdatum kan kosteloos worden geannuleerd.
Bij annulering binnen 30 dagen voor het evenement wordt 50% van het totaalbedrag in rekening gebracht.
Bij annulering vanaf 5 dagen voor het evenement tot op de dag zelf, wordt 75% van het totaalbedrag in rekening gebracht.
In overleg kan de reservering worden verplaatst. Eventuele annuleringskosten worden dan verrekend.
3. Levering & Installatie
The Memory Booth levert en installeert de producten op de afgesproken locatie, in de regio Haarlem.
Levering vindt plaats voor de aanvang van het evenement, zoals afgesproken tijdens de reservering.
Als de locatie slecht bereikbaar is (bijv. onverharde wegen, trappen, velden), of het product niet de volgende dag kan worden opgehaald, kunnen extra kosten tot een maximum van €50,- worden doorberekend.
4. Huurperiode
De standaard huurperiode bedraagt 4 uur, tenzij anders overeengekomen.
De huurperiode start op het moment van installatie van de photobooth of lichtletters en eindigt bij het ophalen.
Overschrijding van de afgesproken huurperiode kan leiden tot extra kosten.
5. Gebruik en Verantwoordelijkheid
De photobooth en lichtletters mogen na installatie niet worden verplaatst door de huurder of diens gasten.
Verplaatsen of verkeerd gebruik is geheel op eigen risico.
De huurder is verantwoordelijk vanaf het moment van levering tot het moment van ophalen.
Schade, defecten, vernieling of andere gebreken aan de photobooth of lichtletters die tijdens de huurperiode ontstaan door nalatigheid of opzet van de huurder of aanwezigen, komen volledig voor rekening van de huurder.
De huurder is ook aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden (zoals gasten), tijdens het gebruik van de photobooth of lichtletters gedurende de huurperiode.
Indien de photobooth of lichtletters ernstig vervuild worden teruggegeven en professionele reiniging noodzakelijk is, wordt hiervoor een schoonmaakvergoeding van €75,- exclusief btw plus de daadwerkelijke schoonmaakkosten in rekening gebracht.
Indien onderdelen door vervuiling niet meer gereinigd kunnen worden, wordt de vervangingswaarde van het betreffende onderdeel aan de huurder doorberekend.
6. Overmacht
The Memory Booth spant zich in om altijd volgens afspraak te leveren.
Bij overmacht (zoals extreem weer, ziekte, verkeersproblemen of andere omstandigheden buiten onze invloed) zal zo spoedig mogelijk contact worden opgenomen met de huurder.
7. Beëindiging van de huur
Bij misbruik, vernieling of agressief gedrag richting materialen of de eigenaar van The Memory Booth, behouden wij het recht om de huur per direct te beëindigen.
In dit geval blijft het volledige factuurbedrag verschuldigd.
Waar mogelijk wordt eerst overlegd met de huurder of locatie om het probleem op te lossen.